Tuesday, December 16, 2008

haziq kene gigit!



semalam ummi balik kerja dan seperti biasa singgah nursery utk amek budak kecik ni.
dari jauh ummi nampak haziq tersengih2 tapi due2 belah pipi merah menyala. macam kene air panas.soooo terrible!

rupe2nye si akak yang menjaga haziq tu cakap haziq kene gigit dgn kawan die. saya tergamam. marah bercampur sedih dan terkejut!

tibe2 budak yang gigit haziq tu datang dan automatik saya sebagai seorang emak yang baru je anak die kene gigit automatik terus cakap kat budak tuu....nape gigit adik??!!!huhu

budak tu mencicit lari. hihi. tak terniat nak mara budak tu sbb die tetap budak yang belum mumayyiz. tapi ye la kan, naluri seorang ibu kan..

si haziq ni tidur kat atas karpet dan budak ni tibe2 datang dan gigit pipi haziq. due2 belah! dan penjaga nursery tu hanya perasan bile haziq menangis. saya cakap haziq ni jenis lasak dan kalau setakat sakit sikit2 die tak kan menangis..saya macam tergamam. cakap ok dan balik!!! .

so pagi ni bile saya hantar haziq ke nursery, saya cakap kat akak tu..

kak, nanti kalau haziq tdo bawah atau anak2 lain tdo bawah, kene tengok2la jugak sbb yang tak tidonye ramai lagi. bile sebelah pipi kene gigt maybe saya bole cakap akak tak perasan tapi bile due2 belah saya tak tahu nak cakap dan sebagai seorang mak, saya memang sedih. saya harap bende ni tak kan berulang lagi. akak tu senyap je dan minta maaf.

huh. moral of the story is lepas tinggal anak kat orang, doala banyak2 moga Allah pelihara.

4 comments:

FahmiAA~ said...

budak tuu geram sgt kot tgk haziq...

erk.. saye lagi comel...

muhd ariff bin mohd asri said...

hehehe asalamualaikum

muhd ariff bin mohd asri said...

hehehe asalamualaikum

muhd ariff bin mohd asri said...

ni ccina
ariff ade blog baruuu huhuhuhkesian nyeee haziq